Friday, May 22, 2009

090522
Idag har jag haft en helt underbar dag. Jag har varit på Skånes Djurpark, för första gången faktiskt. Jag som älskar djurparker och så även denna. Det var hur härligt som helst att strosa runt med barnen och titta på alla djur, och framförallt alla små djurungar. Vädret var perfekt för i stort sett alla djur var ute och visade stolt upp sina små bebisar. Vi såg både en lodjursunge som var pytteliten och ett rådjurskid som inte kan ha varit mer än några dagar gammalt. Supergulliga...
När jag kom hem väntade mer arbete. Jag har ju som sagt blivit tilldelad rabarberpaj till helgens festligheter och eftersom det är i morgon förmiddag fanns det inte så mycket att välja på mer än att sätta igång. Först fick jag åka och handla och sen skred jag till verket. Nu står den tredje och näst sista pajen i ugnen. Det är lite typiskt mig. Antingen gör jag ingenting, eller gör jag hur mycket som helst. Som när jag fyllde 25 och knappt aldrig hade bakat tårta förut, då gjorde jag 5 prinsesstårtor. Idag har jag gjort fyra rabarberpajer. Hoppas bara att de blir goda. Jag har gjort två med citron och två utan. Ska bli spännande att se vilka som blir bäst. Det går ju inte att provsmaka direkt. Här är två bakade och en "rå".
På söndag ska vi köra och hälsa på lillkisen igen. Det ska bli skönt att träffa honom. Konstigt att han redan har så stor del i vårt liv, trots att han inte ens bor här än. Snart så...
Nu ska jag fixa klart med sista pajen och sen ska jag stupa i säng - mycket nöjd med dagen, och faktiskt livet i allmänt.

No comments: