Thursday, May 28, 2009

090529
Det går framåt. Idag har vi shoppat matskålar och miniklösställning till lillkisen. Har också beställt toalett, för den fanns inte hemma i den färg vi vill ha. Jag menar, vem vill ha en blå eller röd låda, eller för all del en mintgrön som också fanns? Saknar alla människor med katt totalt all känsla för fashion, eller är det jag som är snett på det? Det kanske är meningen att folk ska bli varnade av de gälla färgerna, liksom VARNING FÖR KATTÄGARE. Man kanske blir lite mer korkad av att ha katt? Jaja, det återstår ju att se.
Jag har verkligen letat matskålar som en tok och har inte hittat några jag tycker om i någon av stans fyra djuraffärer. Idag när vi var på stan en runda för att lämna in sambons nya glasögon som han råååkade köra över med bilen i förmiddags, passade vi på att ta en sväng på Duka också. det visade sig att de har blivit uppköpta av världens mest ostrukturerade affär, Cervera, och alltså inte ska var Duka längre, vilket betyder utförsäljning. Med 30% rabatt köpte vi faktiskt två skålar, en lite större och en lite mindre, som kommer att bli perfekta.

Har också och tittat klart på kamera. Har bestämt oss för en Nikon D90, och ska försöka köpa den på Elgiganten. Måste säga att jag tycker att det är en fantastisk butik! De är otroligt hjälpsamma och offrar sig verkligen för att man ska bli nöjd som kund. Vi köpte datorn där och de var toppen då också. Så ett stort HURRA för personalen där. Och för lägsta pris-garantin.

Kvällen har, som så många andra kvällar på senare tid, spenderats på hästryggen. Hade dressyrlektion idag också och det var riktigt roligt. Har kommit på att jag gillar dressyr mer och mer för varje gång jag rider. Visst är hoppning kul också, men man får ju hoppa så lite. Idag gick det ganska bra, och det känns att vissa saker börjar sätta sig på automatik, medan andra måsta nötas mycket mera på. Skam den som ger sig.
Imorgon är jag ledig och det ska blir världens skönaste dag, så det så!
9 dagar kvar till stolt kattägarskap

3 comments:

Gustav said...

Du har säkert redan spanat in prisjakt för att se prisläget.
http://www.prisjakt.nu/search.php?query=nikon+d90

Hoppas allt är väl annars ..

maddiis said...

Jag har kollat pricerunner, men vi vill inte köpa på nätet. Känns bättre att ha en butik att gå till. Är kanske lite för traditionell för plånbokens bästa, men så får det vara. Nu hoppas jag bara att de kan få hem den.

Kul att du hittat hit igen. Jag har absolut ingen koll på vilka som är här och läser...

Mamma said...

Kameran ser ju bra ut , men bilderna på katten blev ju bra med min kamera oxå. Hoppas Ni blir nöjda, det bästa är väl bra nog som man säger !
Har varit o spelat i Karlshamn i kväll med Flottans män. Magnus Uggla var där i form av Lasse Clarin helfestligt !
Med sill o jordgubbstårta o allsång i långa banor.
Väggarundan i solnedgång var inte fel heller !