Monday, May 25, 2009

090525
Jag har blivit moster! Igår föddes en fantastisk liten pojke. Han vägde 3175 gram och var 49 cm lång. Helt perfekt. Välkommen! Nu har jag fem underbara syskonbarn! Härligt.
Igår var vi sjukt produktiva. Först städade vi hela lägenheten, och då menar jag HELA lägenheten, från golv till tak. Det var så skönt att få riktigt rent. Sen planterade vi nytt i balkonglådan och gjorde vårfint på balkongen, så nu går det faktiskt att sitta där och mysa i eftermiddagssolen. Det är alltid skönt. Jag passade i rena städhysterin på att städa i min garderob också. Och tvätta såklart. Vi är alldeles för dåliga på att tvätta i tid, så det slutar alltid med att vi måste attacktvätta och det har vi verkligen inte plats för i vår lägenhet. Nu är vi lite mer i fas, men långt ifrån klara.
På kvällen var vi och hälsade på lillkisen igen. Som det ser ut nu är det Eskil som gäller. Det var mysigt att träffa honom igen, och vi bestämde att vi ska hämta honom den 6 juni på nationaldagen. Så spännande. Vi lämnade kvar snuttisen där så den får deras lukt.

Eskils mamma Cissi

Idag har jag ringt och bokat tid hos veterinär för vaccination och id-chipmärkning. Hittade en veterinärklinik bara några hundra meter härifrån som verkar vara helt fantastisk. De var världens trevligaste när jag ringde och tog verkligen mina frågor på allvar. Det känns superbra och det tycker jag är viktigt. Min förhoppning är ju att man har en och samma veterinär så att han lär känna både oss och katten. http://www.veterinarerna.nu/
Idag skulle jag ha haft min lediga dag, men jag fick gå in och jobba ändå. Ikväll har jag haft ridlektion, dressyr, och det gick för en gångs skull ganska bra. Vi fick slita som djur, men jag lyckades faktiskt med det mesta jag företog mig. Alla förbättringar är trevliga.
Nu har jag avslutat dagen med en lång dusch och en ordentlig ansiktsrengöring. Jag använder Cliniqes produkter sen ett tag tillbaka, och är faktiskt nöjd med dem. Därefter blev det en skål vaniljglass med chokladsås och ett avsnitt av Sex & the city. Vardagslyx. Sambon jobbar natt för första gången sen förra sommaren, så nu ska jag gå och lägga mig. Ensam. Usch...

1 comment:

Mamma said...

Gud va söt han är !! Är den gula katten mamman ??
Hoppas allt går bra med denna lilla varelse ! Katter är så underbara kloka o tillgivna, fast Kattja välte ner min danska arvegods karamellskål häromdan, men det kunde hon säkert inte hjälpa !! Gick i kras !
Det är liv i huset med en katt !
Längtar efter att få träffa honom !