Sunday, May 10, 2009

090510

Jag vill härmed välkomna den nyaste medlemmen i familjen Olsson - Sixten! Sixten är en mycket rar liten kille som kommer att flytta in hos oss om fyra veckor. Oj, vad jag längtar!
När vi kom till Marieholm idag för att titta på de fem kattsyskonen fick vi beskedet att endast en fanns kvar, vilken var det nu vi hade varit intresserad av? Någon av de grårandiga, svarade jag. Tur för oss det. De röda och en av de grå var redan tingade, men eftersom vi faktiskt hade gjort oss besväret att köra dit, vilket uppenbarligen flertalet inte gör när de skaffar katt (sjukt!!), fick vi äran att välja. Sixtens brorsa var ungefär lika tam som Emil i Lönneberga, men denna lilla krabat tog sig rakt in i våra hjärtan. Visst ser han ut som en Sixten!? Är det någon som har ett annat namnförslag får ni höra av er. Det är ju ingen ko på isen.

På väg hem stannade vi i Eslöv och firade med en middag. Det blev ryggbiff med kantarellsås och potatisgratäng, tobleronepannacotta till efterrätt. Mums!

Nu är det bara en dag kvar på helgen för mig. Imorgon är min lediga måndag. Det är vardagslyx!

No comments: