Thursday, May 21, 2009

090521
Idag har jag, lisksom större delen av landet, varit ledig, vilket har varit ljuvligt! Min lediga dag har jag spenderat på Sommarlust där det varit öppet hus för handikappade (får man säga handikappad fortfarande, eller finns det ett annat ord numera?) idag. Vi stod som representanter från ridsporten och hade två ponnyer med oss. Det var hur mysigt som helst. Solen sken och hästarna var superduktiga. Trots att de körde gocart precis intill oss gick de helt lugnt utan att så mycket som vifta på ett öra. Det kan man kalla bra PR.
Efter en tupplur på soffan gick jag och hämtade rabarber hos klubbens ordförande. Det föll sig så lägligt att hans trädgård svämmade över av rabarber samtidigt som jag blivit beordrad att laga rabarberpaj till helgens släktträff på Bäckaskogs slott. Perfekt. Svensson i mig sa ändå ifrån om att det är inte rätt att gå lös på någons rabarberland med kökskniv utan att betala för sig eller på annat sätt arbeta av skulden, men det ville de inte veta av. Det var bara att tacka och bocka, så än en gång - Tack snälla!

Bild från folkbladet.nu

Nu sitter jag och fördriver tiden med att göra ingenting alls. Det är en konst i sig som jag verkligen förfinat om jag får säga det själv. Jag borde vika tvätt, men det är inte lika roligt.
Imorgon väntar arbetet igen. Då ska vi åka till Skånes Djurpark med de fem barn som inte är lediga. Tre personal och fem barn. Helt otroligt lyxigt.

No comments: