Tuesday, May 26, 2009

090526

Idag har varit en trötthetens dag. Jag har varit hur sömnig som helst, men som vanligt, nu när det faktiskt är läggdags, är jag klarvaken. Typiskt mig.
Jag håller på att kolla upp försäkringsbolag och avmaskningsmedel till lillkisen. Det är en djungel! Ska prata om försäkring med veterinären när vi vaccinerar, men avmaska ska jag ju göra innan dess. Fick dock förslag på vilket apotek jag ska vända mig till här i stan som är ett djurapotek också. Får väl köra dit imorgon. Sen ska jag köpa matskålar, toalett och klöspelare, fast vi får väl se om det blir av imorgon. Sambon kom hem från jobbet i morse och hade 39 graders feber. Stackarn hade så mycket frossa att hela sängen skakade. Sen hade vi skiftavlösning i sängen, det vill säga han gick och lade sig och jag steg upp och gick till jobbet. Jag hade gett mycket för att ligga kvar och snarka några timmar till. När jag sedan kom hem strax före fyra var han nyvaken. Perfekt tajming!
Idag fick jag reda på att de behöver mig två veckor till på jobbet, vilket hade varit toppen. Tyvärr existerar den berömda övertalighetslistan som bekant, och det är inte säkert att det blir jag som får ta mina timmar. Med stor sannolikhet kommer det någon annan, okänd, in de två veckorna. Jag håller tummarna för att det blir jag, för de pengarna skulle verkligen sitta fint för att dryga ut sommarkassan. Den ser rätt skral ut i dagsläget.
Nu ska jag brusha, sen är det bingen. Godnatt!

2 comments:

Erica said...

Hehe. Synd att göra dig besviken Madde, men det har du nog fått om baktassen allt ;)

Mamma said...

Vill bara meddela att Diana har fått en flicka, så Åke har blivit morfar, släkten utökas på alla håll !!