Friday, May 29, 2009

090529

Idag har jag blivit förälskad - i en bebis! Jag har varit och hälsat på Lillbror, och jag ville knappt släppa taget om honom. Vilken underbart ljuvlig liten varelse. Tänk att de kan vara så små och fantastiska, trots att de bara ligger och sover. Lillebror sov verkligen oavbrutet hela tiden jag var där. Fast det är klart, är man fem dagar gammal har man ju lite att fundera över och då blir man trött, såklart. En annan som inte alls sov var Tuva. Hon var så stolt över sin lillebror och visade gärna upp honom. Stora tjejen. Vi hann minsann busa lite också. Och dricka te och mumsa kanelbulle. Det är viktigt. Fråga Tuva.
Idag fyller systeryster år, men det är inte kalas förrän på fredag när Robin fyller 10. Tänk vad tiden går. Det var inte längesen han var 7 och skulle börja skolan, och ändå har inte jag blivit en dag äldre. Det är märkligt.
Nu ska vi äta jordgubbar (svenska!) och vispad grädde som jag köpte på vägen hem. Sommarens första. Det är något visst med det.
8 days 'til K-day!

No comments: