Saturday, May 23, 2009

090523
Tänk att det aldrig är för sent. Idag har jag fått en moster. Egentligen har jag haft henne hela livet, men aldrig haft kontakt med henne. Min mamma har en halvsyster som föddes fyra år före henne som hon tog kontakt med för kanske 17 år sen. De har träffats några gånger sen dess, och jag har också träffat henne någon gång när jag var yngre. Idag var hon med på släktträffen på Bäckaskog slott, och vi fann varandra direkt. Det känns jättebra att ha knutit band med henne. Jag ser fram emot att hålla relationen vid liv, och jag tror verkligen att hon känner på samma sätt.
I övrigt var träffen trevlig på alla vis med god mat och gott sällskap. Dagen bjöd även på solsken fram på eftermiddagen, vilket gjorde dagen ännu bättre. Pajerna var uppskattade, även om den ena inte hade stelnat som den skulle. Tog bara med tre, så vi har en kvar att ta med imorgon när vi hälsar på lillkisen. Har lånat mammas kamera så nu kan vi ta lite riktiga bilder på honom. Ska ta med snuttisen också, och eventuellt lämna kvar den där dessa två veckor som är kvar tills han får flytta hem här.
Kvällen har vi spenderat med Robinson och ett stort grönsaksfat med dippa. Gott. Robinson var dock en besvikelse eftersom Erik blev utröstad. Vi har hejat på honom hela tiden. Synd, synd.

3 comments:

Erica said...

Hehe. Absolut. En riktigt bra bok vill man inte läsa ut. Eller att den skall ta slut. Böcker är för övrigt sjukt underskattat. Folk borde läsa mer.

Erica said...

Haha ja man kan ju undra. Kanske över tio tusen år. Och man kan undra hur "gammal" man egentligen är. Hua.

Mamma said...

Släktkortet blev ju riktigt bra, och träffen med för den delen, tur med vädret god mat o alla på gott humör som alltid.
Skall på Sjung o le i sommar på Bäckaskog. Det är ett härligt ställe.