Sunday, May 17, 2009

090517

Idag är det Norges nationaldag, suttende mai. Det är alltid kul. Norrmän i sig är faktiskt ganska roligt. Norrmannen som humoristisk företeelse är underskattad. Hurra för Norge!
Just nu är jag, som allt som oftast numera, fruktansvärt uttråkad. Sambon är som vanligt upptagen med något. Idag var det taket på stugan. Mitt nyfunna singelliv brukar te sig såhär: kolla efter mat i kylen som aldrig finns där, titta på dåliga tv-program, surfa på nätet med dåliga tv-program i bakgrunden, ringa sambon och fråga när han kommer hem så det tar ännu längre tid. Jag är ingen bra flickvän. Ännu sämre är jag när han väl kommer hem och jag liksom vill ta igen alla missade timmar och han bara vill vara ifred och sova. Då är jag verkligen ingen bra flickvän. Men jag vill ju inte vara ensam. Det är sååå trååååkigt!
De flesta av dagens singeltimmar har jag i alla fall slagit ihjäl i stallet. Vi hade som sagt tävling idag och både Jan Brink och Minna Telde var där. Vilka fantastiska hästar, och vilka fantastiska ryttare. De hade nog kunnat rida vilket program som helst på en trähäst och ändå lyckas med sånt som en annan knappt vågar drömma om. Jag blir så imponerad av drivna, duktiga människor. Dessutom var de mycket trevliga, båda två.
Nu ska jag zappa och kolla om någon har fyllt på i kylen medan jag suttit här. Jag inser redan nu att besvikelsen kommer att vara ett faktum.

No comments: